Jobba

Hej bloggen!

Förstår inte vart förmiddagen tog vägen idag..

Lämnade Ewelyn på dagis, sen direkt till Arbetsförmedlingen.. Möte med min jobbcoach :-)

Kändes ganska onödigt att gå idag, men har fyllt i papper nu så jag får lite pengar av dom denna månad ;-) Om en vecka ska man dit igen... Heja heja!

Sen gick jag hem i väntan på att klockan skulle ticka på så jag kunde hämta Ewelyn. Hon blev både glad och lite ledsen när hon såg mig. Men så fort hon satte sig i vagnen så slocknade hon.

Idag sa dom att dom tyckte jag kunde skicka med något extra till henne att äta utöver frukten. Hon äter en stadig frukost med en full och stor portion fullkornsgröt varje morgon och en banan på förmiddagen, men tydligen så är hon mer hungig lilla snuttan.

Så from Måndag skickar jag med en yoghurt eller nåt, vi skulle prova tyckte hon.

Annars hade det gått bra, skönt det!

Efter jag hämtat Ewelyn så passade jag på att gå ett ärende till apoteket för att inhandla lite vitaminer och bindor (extrapris). Har ju den roliga veckan nu :-( Är på sluttampen, men usch vad jobbigt det är...

Det har även plingat till i min mobil idag.. Så imorgon ska jag jobba kväll och även NU i kväll =) Ska sitta vak så om personen går bort så blir det inget ikväll, men imorgon så ska jag vara på en annan avdelning så den är spikad.

Inget roligt pass att sitta vak, förra gången gick personen bort och det var första gången jag suttit där och sett det sista andetaget. Annars har jag kommit precis innan eller strax därefter.

Det är känslosamt och man känner sig konstig imellanåt som man går i en dimma och kroppen fylls av ledsamhet även att man inte känner personen. Man ska dessutom vara stark då anhöriga brukar komma när vi gjort iordning vårdtagaren.. Men det är ju mitt jobb och så är det.

Men varje timme jag får är välkommen så jag får stå ut..

Hoppas ni alla får en bra helg och jag kanske uppdaterar senare eller imorgon!

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0