Lördag




Jobbade igår kväll och det var ett segt pass må jag säga och lite obehagligt också för den delen. Utanför vårdtagarens balkong flög det förbi med ett flertal fladdermus, ja det är sant!

Trodde jag var helt galen, men när jag såg en som flög ner på balkongbotten och fladdrade då var jag säker.

Usch! Jag halvsprang hem kan jag säga. Har väldigt nära hem, men träden precis utanför ena utgången är banne mig lite kuslig. Tänkte hela tiden på att jag skulle bli attackerad av en batman ;-)

När jag kom hem skrämde min omtänksamma sambo upp mig ännu mer.. och att jag har en kompis som fått in fladdermöss ifrån ventilationen gjorde ju inte saken mer behaglig.


Bortsett från det så gick det väl bra.

Idag var vi och lämnade vårat hjärta hos min mamma i Linköping. Hon ska sova där inatt och vi hämtar henne imorgon eftermiddag. Hon blev inte ett dugg ledsen när vi gick, och pratade med henne nyss och det gick jättebra!

Efter vi lämnat henne åkte vi till Cloetta och köpte lite godis :-) Sen käkade vi varsin hamburgare, gött!

Tog en powenap idag och somnade djupt. Vi sov som två klubbade sälar här hemma, sen var det bara att bege sig till jobbet. Var en bra och trevlig kväll!

Nu sitter jag här med en folköl. Något starkare än så är jag inte sugen på och dessutom kanske det blir jobb imorgon också. Vi får se sa den blinde.

Nä, dags att krypa upp i soffan och sen ge mig några timmars sömn. Kommer kännas lustigt eftersom jag är uppe minst en gång varje natt :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0