Snart bedtime



Sitter här och fryser, har alltid varit frusen av mig.. Men sista tiden har det blivit värre. Jag frös, tog en varm dusch, men nu fryser jag igen.

Ewelyn sover har inte vaknat sen hon lade sig vid 18. Ska se om hon vill ha lite välling strax, sen kryper jag ner. Vet ju inte om det blir nåt jobb, då dom kan ringa eftersom jag är uppskriven. Men vi är uppe tidigt ändå så, fast ska jag jobba så vill jag gärna ha lite mer tid på mig :-) Avskyr att stressa, det kan förstöra hela min dag..

Men lätt att det blir så ändå i slutänden. Allt kan hända när man har barn och jag som blivit så glömsk och tankspridd gör ju inte saken bättre heller.

Läste ut min bok igår. Ska börja på en ny om jag orkar. Känner mig lite pensionärsaktig när jag ligger och läser, men det är en bra avslappning. Svårt att sluta bara om boken är bra, då springer tiden lätt iväg!

Ja, nä, tyvärr inga bilder ännu. Varken på hemmet eller Ewelyn. Tog ett par testbilder förut, men nä usch.. Dom blev inga bra, jag stör mig på allt som är i vägen :-) Så ni får ha tålamod =)

Säger GODNATT snart här nu och imorgon är det dagis igen för hjärtat. Tycker det är lite så och så med det, men för hennes skull vi pallrar oss dit.

Kan känna en gnutta saknad ibland när hon var nyfödd, månaderna därefter. Då man kunde ta dagen som den kommer, inte känna några "måsten" eller krav utan lägga den mesta tiden på sitt barn. Kunna sega på morgonen.. Slippa titta på klockan flera gånger om, inte känna press på att alarmet väcker en.

Nu är det istället full rulle även att jag inte har ett heltidsjobb. Det är mycket ändå som ska fixas och hinnas med. Mycket som stressar upp en osv.

Men i all denn känslomässiga berg och dalbana som jag bär på så infinner sig mycket LYCKA. Jag är omringad av kärlek och jag ger det jag kan tillbaka. Men för min del så känns det som att det inte är tillräckligt. För jag vill så mycket, kunna så mycket, åstadkomma så mycket, finnas där, alltid. Då och nu.

Om en och en halvtimme kommer min sambo hem. Jag tror jag sover då och jag ska göra det smarta. Stänga av datorn och tvn och hoppa i säng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0