"Mammapepp"

Ett till inlägg men vill gärna dela med mig av detta då jag hittade det via en annans blogg.

Ta hand om dig själv, gör roliga saker som du mår bra av.

Lägg inte energi på onödiga och negativa tankar. Tänk positivt och blicka framåt.

Umgås med nära och kära. Omge dig med dom du tycker om och får energi av.

Låt barnen vara med, dela ut uppgifter och gör saker tillsammans.

Motion och ljus. Den bästa medicinen vid nedstämdhet.

Spontana utflykter, finns mycket man kan göra med små medel och barn älskar överraskningar.

Sänk kraven. Ingen mår bra av en skrikande utarbetande mamma.

Ta 10 minuter varje dag och slappna av. Det hinner du. Lägg dig ner i sängen eller duscha 3 minuter längre. Blunda.

Att inte kunna köpa dyra materiella ting-Barn behöver kärlek mest av allt. De förstår och låt dom önska sig vid födelsedag, jul istället.

Ta dig tid-Gör dig snygg- gå på fest, ut och käka med kompisar, bjud hem folk. Man mår bra av att få känna sig snygg och fixad i mellanåt.

Dina barn är ditt allt i livet. Men glöm inte sätta dig själv främst för att vara bra mamma.


Jag är en person gärna tänker det negativa och framhäver det dåliga både hos mig själv och andra. Det är något som jag försöker bli bättre på och som jag arbetar med.

Jag vill vara god och glad, sprallig och skrattig! Det är så jag är innerst inne, men locket stängs oftast och jag blir tyvärr ganska ofta den där tråkiga människan.. =) Tyckte det här var så bra och jag ska verkligen försöka sträva efter det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0