Ikea...



Idag, äntligen köpte vi vårat soffbord som varit slut på lagret! Dock monterar vi nog inte upp det förrän vi flyttat, men ändå skönt att ha det hemma. Kommer nog bli bra sen.

Har letat och letat efter en fleeeoverall till Ewelyn, men tycker det är dåligt utbud av dom MEN till slut så fann jag en inne på Lindex. Stod och velade om jag skulle ta en 80 eller 86, men det blev en 80. Brukar ju köpa det mesta i 86 nu, men tyckte den såg VÄLDIGT stor ut och hon är ju inte så lång. Jag hoppas den passar annars får jag lämna tillbaka den...

Det blev en ljusrosa.

Sen åt vi lunch. Passade på att äta i lugn och ro, medan Ewelyn var hos mamma och Conny. Smakade bra!

Fick hem en påse med lite allt möjligt. Bland en ny tandborste till snuttan eftersom den förra var så hård. Jag har ju inte börjat borsta Ewelyns små tänder ännu på riktigt eller hur jag ska uttrycka mig, vi  har provat lite smått men jag tänkte faktiskt börja göra det till en rutin snart. Dels så att hon vänjer sig, men även för att lindra tandköttet nu när tänderna spricker upp.

Mamma sa att många köper såna där tandborstar för att lindra smärtan som blir och dom rekommenderar att göra det. Ikväll blev det inget eftersom hon var för trött. Knappt sovit något i eftermiddag eller på hela dan rättare sagt.

Fick även fetvadd, som kan vara bra att ha hemma, två stycker bodylotion med papaya-doft (luktar underbart!) och fler pappersdrag.

Jag har en snäll mamma och en fördel är ju att hon jobbar på Apoteket helt klart :-)


Jag hoppas vi kan ta oss till babysången, men som det ser ut just nu så tycker jag att hon snorar lite väl mycket. Det är varken snällt mot henne när hon inte är helt pigg och jag vill heller inte att hon ska smitta ner dom andra.

Men har vi tur så kanske det är över imorrnbitti!

Har precis ätit ett par glutenfria havreknäcke med ost och kaviar som Joel gjorde iordning medan jag lade Ewelyn. Väntar på att mitt te ska svalna lite.

Det blir lite mys, med film och popcorn. En bra avrundning på veckan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0