Nu så!

Det har varit lite bloggtorka nu ett par dagar, men jag har faktiskt en ursäkt även om jag inte behöver ursäkta mig ;-) Igår var det kaos i mitt huvud. Vaknade med en sån spränghuvudvärk som satt i hela dagen/kvällen. MIGRÄNANFALL kallas det och det innebär att man inte kan röra sig, sitta ner, stå upp, prata eller helt enkelt vara närvarande, få stunder kunde jag gå några steg eller kolla några minuter på Tv annars var det ett rent helvete, starka ord, men så är det!

Klockan 7 somnade jag igår kväll. Ett par i från Norrköping kom och hämtade matsalsbordet. Jag var helt väck i sovrummet. På tal om bordet så fick vi det vi ville ha, så bra det.

Imorse kände jag mig dåsig, samma känska när man är bakfull. Illamående och klökningar om vartannat. Det är effekter man får när man har ett sånt anfall. Jag hade inga tabletter hemma, typiskt. Förr hade jag tabletter på recept, men eftersom jag inte haft det på ett tag så lyser dom med sin frånvaro.

Tog med mig Ewelyn och gick ner till Apoteket. Har tagit ett par piller idag och även köpt två stycken som man ska ta när man känner att anfallet är på väg. Dyra som sjutton, men nu har jag dom hemma ifall att.

Eftermiddagen har spenderats hemma. Joel har också varit hemma då han heller inte mått bra några dagar. Men imorgon ska han jobba igen.

Jag kände att jag var tvungen att få lite frisk luft ytterligare en gång så tog med mig Ewelyn och gick ner till Netto. Köpte ingredienser så en äppelpaj ligger och myser i ugnen :-) Kocken är Joel!

För er som inte läser min mammas blogg så har jag tagit mig den äran att sno några bilder ifrån deras helg tillsammans med snuttan :-) Mycket utevistelse och skogspromenader gjorde dom, men det kom inte med på bild.. Så jag bjuder er på dessa!































Ha en trevlig kväll!

Igår blev våran sötnöt 11 månader!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0