Riktiga vänner...

Växer inte på träd!

Så är det. Jag är så glad att jag har mina vänner, vänner som betyder mycket för mig och känner mig ut och innantill. Vänner som man kan skratta med, gråta hos, lyssna på, som lyssnar på en, som inte dömer en för det man säger eller det man gör. Sådana vänner har jag och jag är så lyckligt lottad över att jag vet att om klockan vore tre på natten så skulle jag kunna ringa, jag vet att dom alltid ställer upp i det mån dom kan. Att bara veta att dom finns där när jag behöver dom.

Jag inte världsbäst på att visa min uppskattning, men jag försöker.

Min och Ewelyns dag har varit kanonbra. På förmiddagen kom Tessan och bebis Clara hit och fikade. Efter lunch gick jag och Ewelyn ner på stan och mötte upp Linda. Gick till hennes pappa som jobbar på ett bygge i stan och snackade lite skit..

Gick en sväng och sen ner till lekparken så Ewelyn fick gunga lite. Strålande sol och Ewelyn var nöjd och glad! Gick in på Ica och köpte ägg och mjölk för att överraska Joel med färdiga pannkakor när han kom hem. Det ska tilläggas att jag inte kan steka pannkakor, för att dom alltid går sönder, sen tappar jag tålamodet. Men nu så tänkte jag, att va sjutton jag gör ett försök.

Det blev två pannkakor i bitar då, dom såklart gick sönder och brände fast i stekpannan. Smakade gott, men jag tappade sugen :-)

När Joel kom hem så gjorde han ett försök (hans pannkakor är himmelsk goda!). Men dom brände fast. Vet inte om det var äggen det är fel på eller vad det var, men vi slängde ut smeten!

Så, ja ikväll nu strax så köper vi hem nåt. Det var ju inte tanken, men har inte så mycket hemma och så kör vi på lat-dieten ;-)

Min morbror ringde på dörren i eftermiddag också och gav mig en trisslott. Ingen vinst dock, men roligt att han kom!

Imorgon är det full rulle här hemma. Egirs kommer och kollar på lägenheten på förmiddagen. Innan dess ska jag försöka hinna dammsuga och städa lite. Det var tanken att göras idag, men kunde bara inte va inne när det var strålande sol ute!

Träffade på sjuksköterskan som gått i pension på ICA, det första hon sa var att hon sett mig i tidningen =) Sen fick jag en kram och hon önskade och hoppades att vi timvikarier som kämpar på ska få fast snart. Hon är så go och omtänksam, har hjälpt så mycket på jobbet. En godhjärtat människa som vi alla saknar på jobbet!

Nu ska jag kolla lite Tv, umgås med min sambo som jag älskar..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0