Fredag

Dagen började ganska bra, Ewelyn på bra humör. Vi traskade ner till Bvc och lekte lite innan då var hon glad.

Sköterskan frågade lite om vad hon kunde och hon fick säga några ord. Det fixade hon galant!

Men sen när hon skulle ställa sig upp och gå så gick det INTE. Hon blev ledsen och vad inte alls med på noterna, ingenting hjälpte. Och jag kan till viss del förstå henne. Hon känner sig inte hemma där, första gången både jag och hon träffade denna bvc sköterska och att göra saker på beställning funkar inte alltid.

Igår gick hon massor  här hemma och när Joel kom hem likaså. Så visst kan hon.

Men sköterskan skulle ändå rådfråga med läkaren. Jag sa att hon gått tre, fyra steg här hemma. Som jag sett, men igår knallade hon ju mer. Sa visserligen Joel, men det lyssnade jag väl inte på :-)

Men ändå bra tycker jag att dom rådfrågar för är ju för Ewelyns skull. Hennes fontanell skulle hon också kolla upp.

Väga och mäta ville hon absolut inte heller. Så jag tror inte att vi fick exakt. Men hon har växt på längd och bredd och följer sin kurva normalt.

Sprutan gick bra hon blev ledsen men tror det var för att vi höll fast henne. Vad jag tyckte synd om henne. Men efteråt så fick hon ett klistermärke så då gick det över :-)

Vi handlade lite på hemvägen och slängde ihop en tacopaj. Mums!

Farmor ringde idag och vi pratade länge om hur det varit därborta och hur slutet blev. Mitt i allt ringer min mobil så på Måndag ska jag på en till Arbetsintervju. Hoppas hoppas!!


Kvällen på jobbet gick bra, jag blev hes mot slutet och fått lite rinnsnuva. Hoppas det är över imorrnbitti för då har jag ett 9 timmars pass framför mig.


Det måste gå, jag måste ha dessa timmar helt enkelt.


Nu ska jag ta mitt trötta huvud och min sega kropp och krypa ner. Klockan 6 ringer alarmet.

Sovgott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0