Klassåterträff



Fick för ett par veckor sedan en inbjudan till klassåterträff från högstadiet.

Frågan är bara- ska man gå eller inte?

Vi var en kaosartad och splittrad klass, med samarbetsproblem och dåligt kompisskap.

Jag tillhörde den skaran som höll sig undan, umgicks med dom som var som mig och som inte ville hamna i konflikt. Dock gjorde jag det ändå och blev retad för att jag var blyg, tyst, rund osv.

Vi var ett gäng som kom ifrån landet, vi gick i Sjögestad skola där man sammanlagt var 60 elever på hela skolan.

När vi började 7:an så fick vi börja i Malmslätt.

Vi från landet fick börja i en klass med stadsbor som många, inte alla trodde sig var lite bättre och lite finare än oss andra.

En klass på 30 elever skulle försöka hålla ihop. Nej, det gick inte!

Skolan vidtog åtgärder och möten för att vi skulle få en bättre sammanhållning. Det brast.

Så jag är väldigt kluven om jag ska gå eller inte.

Nu är jag en helt annan människa. Framåtriktad, social, med mindre hull och linser ;-)

Och jo, det var faktiskt dom som var snälla i klassen och några glimtar har man därifrån.

Klart jag ska gå. Eller? :-)

På Platå i Linköping blir det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0