Natten

GÄSP GÄSP!

Har varit uppe sen klockan 5. Ewelyn blev ledsen och ville absolut inte vara kvar i sin säng. Försökte som vanligt med alla tänkbara medel, men inte. Gick upp, tog mitt täcke och Hubert (Ewelyns gosehund) och myste ner oss i soffan.

Pigg som en lärka, ville hon inte ligga i mammas famn. Själv fick jag nypa mig flera gånger för att inte somna.

Efter cirka en timme somnade hon en kvart. Jag slumrade till halvt. Trodde vi skulle få en mysig sovstund tillsammans. Men det ville inte fröken.

Satte mig upp, gjorde lite välling. Hon tog en klunk sen lekte hon bara med flaskan.

Gick på toa, satte ner henne på golvet då blev hon jätteledsen.

Lade henne i sin säng igen och nu sover hon. "peppar peppar". Hon behöver det. Vet att hon vaknar på att glatt humör när hon sovit och är utvilad.

Hon gjorde så konstiga ljud förut att både Joel och jag reagerade och blev oroliga. Låter som hon kippade efter andan. Hon gjorde så när hon va mindre också, men sen gick det över. Det märks ingenting på henne, men klart man blir nervös.

Tog tempen på henne för säkerhetsskull då hon kändes varm. Men ingen feber.

Hon blir lätt varm när hon blir upprörd, arg och ledsen. Men ville ändå ta den för att vara på den säkra sidan.

Jag kommer nog va som en zombie idag. Men ska försöka få i mig lite kaffe. Det brukar hjälpa, jag tilltalar mig själv att det  hjälper!

Joel åker till Stockholm nu snart. Ska nog väcka honom tror jag :-) Han sover som en gris därinne hör jag.

Eventuellt kanske Helene kommer en sväng idag. Hoppas på det. Det är en härlig människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0