Äntligen

Fick tag på min handläggare idag. Inte lätt att få tag i den karln vill jag lova :-)

Praktikplatsen som han troligtvis hade på gång blev inget av då det företaget inte vill ha någon praktikant. Han tolkade som att dom ville det, så det brast, Men fått ett insider tips så ska ta mig dit i veckan nu när Joel slutat jobbet.

Måste fundera lite för problemet är att jag har jobb i sommar och dom flesta företag vill ju säkerligen att man ska vara där i sommar så det är till en nackdel. Dessutom får jag inte tacka nej till jobb beroende på anställning och tid.

Ett dilemma allt detta. Han tyckte min handläggare att jag annars skulle avvakta för dom hade skickat mina papper till det företaget så kan ju hoppas att dom hör av sig. Vänta en vecka eller två.

Jag sa det till honom att man blir ju fan gråhårig vid 26 års ålder på alla regler, lagar och sådant. Men fick en positiv nyhet så det känns ju bra. Jag har gått och trott en sak som inte alls stämmer.

Halv 6 var jag uppe imorse och vid kvart i 7 gick vi upp till dagis snuttan och jag, sen raka spåret till skolan. Vi får se hur det kommer bli med studierna för om jag kommer med i utvecklingsgarantin som det så fint heter så kanske jag inte får plugga och får fortsätta efter sommaren.

Det känns inte så motiverade, men ingenting är klart ännu. I slutet på April får jag veta om jag får fortsätta kursen med dom pengarna jag har nu eller om jag måste hoppa av.

Önskar att man kunde vinna en massa pengar, kunna göra det som faller en in utan att behöva oroa sig för kommande pengar som man aldrig riktigt vet hur mycket man kommer få.

Pratade med min farmor förut och det känns så ledsamt med min släkting, kanske hon får komma hem snart. Ingen som vet ännu.

Jag är en känslig människa och går lätt ner mig när någon jag bryr mig om inte mår och när hon dessutom har en obotlig sjukdom. Aggressiv cancer då blir jag mer än berörd.

Ska strax gå och hämta min solstråle. Hon får mig alltid på bra humör och vi ska göra denna eftermiddag mysig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0