Inrikta mig...

När jag får motgångar och saker och ting inte tycks bli det man vill så är det lätt att  hamna i en negativ bana. Jag är expert på det. Att se det dåliga före det bra och när jag gör det så skäms jag i efterhand.

Jag är frisk, har mat på bordet, kläder att ta på mig, tak över huvudet, en underbar dotter och sambo, en fin familj och människor med varma hjärtan i min omgivning!

Jag önskar bara att livet kunde vara lite mer enkelt att man kunde få en skjuts och lite tur på vägen.

Det är ingen som har sagt att allt ska vara lätt och jag vet att LIVET kan vara en oändlig berg och dalbana. Men i allt detta så måste, måste, måste jag kunna se det positiva!

För som min omtänksamma, kärleksfulla farmor säger att - tänker du för mycket så går du ner i dig själv. Hon känner mig ut och innantill och såklart det ligger en sanning i det!

Malin! Ruska upp dig. Låt det du inte kan göra någonting åt, låt vara. Gör det du kan och vad stolt över det.

Jag blir stolt över att skriva dom raderna och ännu mer stolt skulle jag vara om jag lyckades leva upp till det också.

Jag försöker, en resa som jag måste vinna. För mycket ligger inom mig.

Ska snart gå och hämta mitt lilla fjun! :) Det berikar mig och gör mig glad. Solstrålen som lyser upp i ur och skur.

Puss och kram på er. Kanske kommer lite update senare sen. Förmiddagen har nalkats med mycket motion, matte, telefonsamtal och vice versa ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0