Fredag

Ewelyn sov till halv åtta idag... Det tackar jag för :-)

Men det var en seg start på dagen. Vi myste i våran säng en bra stund innan vi tog tag i dagen. Åt lite frukost, sen tog jag en välbehövlig dusch... Efter det knallade vi ner till affären och handlade lite och så.

Kände mig lite smått illamående och konstig när jag gjorde maten förut.. Tänkte nästan slänga halva köttbullesmeten för att jag inte orkade stå och rulla, steka dom.

Men så blev inte fallet, alla blev klara och potatismosen blev god den också :-)

Tror jag känner av mitt låga blodtryck ibland, för rätt som det är så blir jag yr och konstig.

Många gånger är det när jag står upp för länge som till exempel i duschen. Ibland har jag fått gå ur och sätta mig på toasitsen för att jag blir snurrig.

NU äntligen fick jag Ewelyn till att vila en stund i sin säng. Hon ville absolut inte göra det, men hon behöver åtminstone en timmes sömn under dagen för att orka vara vaken till läggdags.

Om ett par timmar ska jag iväg och jobba lite. På samma avdelning som föregående två kvällar, men med annan personal. Det går säkert bra, fast jag börjar bli lite smått uttjatad av den dementa person som kräver en hel del ;-) Och man måste hålla koll på henne hela tiden.

Imorgon ska jag vara på en annan avdelning, med andra boende. Skönt med lite ombyte :-)

Hoppas ni får en trevlig Fredagkväll!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0