Röd stjärt

Igår var inte Ewelyn så bra i magen, fick byta blöjor med stort A,dvs allt annat än bara lite kiss.. Hon ville inte sova igår, somnade en timme sen ville hon upp. Så vi satt alla i soffan och myste. Efter ett par timmar så fick jag henne att somna men sedan vaknade hon klockan tre i natt och var jätteledsen.

Hela blöjan var full och hon var knallröd på rumpan. Hon fick då vara kvar hos oss i sängen en stund.

Klockan halv sju ringde mitt alarm då tanken var att promenera till dagis. Det blev inte så. När jag vaknade såg jag Joel ligga kvar i sängen. Han försov sig. Händer aldrig vill jag meddela. Han hoppade upp ur sängen och jag somnade om. Tio i åtta var vi uppe här och jag ringde då till dagis.

Idag har vi haft en hemmadag. Ewelyn har luftat sin lilla rumpa och jag har känt mig hängig.

Gjorde i allafall en köttfärslimpa som blev supergod! 

Hon somnade bra ikväll, då jag efter mycket om och men kunde smörja henne. Inte lätt när hon har ont och gallskriker, men vad gör man? Är ju för hennes skull fast man känner sig elak :-(

Idag har dom hållt på som sjutton med att renovera fasaden på huset. Det kommer nog bli fint när det är klart. Dom räknar med att bli klara till Midsommar så vi får hålla oss till tåls. Känns inte så kul när fönstren är inplastade och det springer gamla som unga byggarbetare utanför hela dagarna ;-)

Jag mailade även det jobbet jag sökt men utan resultat än så länge. Vet ju att jag kommer bli superglad om jag får det, men nu känner jag mig irriterad. Jag vill ju veta, kunna planera osv.

Imorgon är det Fredag och det vore väl ett bra tillfälle att få en glad nyhet när det vankas helg :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0