Schema

Idag kom mitt schema inför sommaren. Jag stod som ett frågetecken... Förut har dom alltid varit noga med att stryka över dom raderna man ska gå på och dessutom markera ut veckorna. Men inget av det hade dom gjort.

Ringde en vän som också ska jobba i sommar och hon sa likadant.

Jag ringde och fick lite klarhet fast tycker det är rörigt förtfarande. Jag vet mina procent osv iallafall och hur jag jobbar.

Det stod också fel på mitt anställningsbevis. Timlönen stämde inte, men dom skulle ändra den. Några kronor mer varje timme gör en del när man ska jobba så mycket.

Första perioden kommer jag jobba 90%, andra perioden 85%.

Nu beror det ju helt och hållet på vilka veckor som infaller under semestern eftersom dom har ett 5 veckors schema. Men jag tycker det var ganska ok schema ändå. Är ledig fyra dar i sträck en gång och så jobbar jag inte så mycket helg utan mer vardag och kväll.

Ska sitta i veckan och försöka pussla lite. Vi måste be om barnvakt vid några tillfällen då vi båda jobbar kväll. Än så länge har ju inte dom obekväma tiderna trädigt i kraft ännu, om det ens blir så. Det vet vi ju inte.

Det blir nog bra. Fick lite smått huvudvärk förut bara när jag satt med det, men det får lösa sig på något sätt. Det måste det ju!



Ni förstår att det inte är ett 7-16 jobb va? ;-)

Jag ska tydligen vara på två avdelningar. Så första på en och sen den andra perioden på min favoritavdelning :-)

Sen ska jag samtidigt hoppa runt en del eftermiddagar, fast det är bara kul!

Nog om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0