Wet ´n Wild

Dyrt eller budget smink?

När jag gick i skolan så hade jag inte råd med dyrt smink, ja ibland inget smink alls. Men då köpte jag ofta smink från H&M:s egna märke. Foundationen var katatrofal och likaså mascaran :-)

Får jag mer pengar över satsar jag gärna på lite dyrare märken. Nu händer ju inte det alltför ofta vill jag lova utan dom märkena jag använder mest är Isadora, Maybelline, etc etc. Någon enstaka Make up store ryms i min necissär och likaså har jag kvar min foundation från Dior (som jag snålar lite på)

Men jag fick tipset av en kompis för några år sen att testa Wet´ n Wilds ögonskuggor, det är ett budgetmärke, men har lika bra pigment som andra dyra fast till en billigare peng.

Hon jobbar ju som Make up artist. Så det hon säger tror jag på :-)

Kanske värt att testa iallafall!

Har ju smink så jag klarar mig nu, men börjar det ta slut så ska jag nog prova.



Inte varje dag man orkar ställa sig framför spegeln som trött mamma, men ibland "måste" man helt enkelt. Jag vantrivs utan smink, fast det är skönt att slippa stressa och dessutom ännu bättre när man ska lägga sig, slippa tvätta bort det :-)

Men smink har för mig alltid varit ett stort intresse och hade jag fått möjlighet att gå en utbildning gratis så skulle jag nappa direkt ;-) Utan tvekan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0