Mys tjej

Senaste tiden så har Ewelyn tagit eget intiativ till att göra sina egna små myshörnor.

Det spelar ingen roll om mamma lagar mat eller diskar, tvättar eller viker tvätt. Hon hämtar kuddar, täcke, napp och vovve och kryper ner bredvid :-) Lika snabbt som hon intar sin lilla mysstund så förflyttar hon sig kvickt när hennes mamma byter rum :-D



Mys tjej =)

Idag har Ewelyn varit på dagis, det gick galant! Hon trivs så bra där så åmar mig lite för hennes nystart på Lundbyskolan sen... Som sagt samma personal och barn, men ändå känns det lite vemodigt. Ska på Öppet hus på Torsdag kväll efter jag jobbat.

Efter lunch och vila så traskade vi ner och köpte sulor till hennes stövlar och sen passade jag på att köpa ingredienser till tårta som jag tänkte baka imorgon.

Dock blir det lite halvfabrikat eftersom jag köpte en färdig tårtbotten och dessutom inte glutenfri, men en liten bit ska jag väl fuska på eftersom det är jag som fyller år.

Provade en ny rätt även idag, en typ av fiskgryta med kokt potatis och rårivna morötter. Helt ok så blir väl att göra flera gånger. Man äter sällan fisk, men sista tiden har vi varit duktiga här hemma :-)

Nu ska jag mysa ner mig i soffan igen med våran lilla mystjej som fortfarande snorar. Känns som det aldrig ska bli bättre, men inom en snar framtid får vi hoppas på. Hon är inte sig lik när hon snorar och det märks att det tar på henne imellanåt.

Nä, det vad allt för mig denna dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0